Fény derült a dohányipar legújabb fortélyára.

A dohány- és alkoholgyártók új lehetőségeket találtak a metaverzumban és más digitális platformokon, ahol a fiatalokat megcélzó hirdetéseik korlátok nélkül terjedhetnek - jelentette a The Guardian.

A virtuális online világok mára új marketingharcmezőkké alakultak, ahol a dohány- és alkoholgyártók büntetőjogi következmények nélkül irányíthatják figyelmüket a fiatalokra.

A Dublinban rendezett Dohányzás-ellenőrzési Világkonferencián bemutatott jelentés számos példát sorakoztatott fel arra, hogyan használják az új technológiákat a dohányzás és az e-cigaretta népszerűsítésére.

A dohányipari cégek digitális tokenek kibocsátásával lépnek a modern technológia világába, míg az e-cigaretta gyártók kreatív módon online játékok támogatásával igyekeznek elérni a fiatalabb közönséget.

A jelentés a Vital Strategies globális közegészségügyi szervezet által működtetett Canary megfigyelési projektből származik. "A dohányipari cégek már nem várják meg, hogy a szabályozás utolérje őket. Messze előttünk járnak. Még próbáljuk megérteni, mit látunk a közösségi médiában, de ők már olyan szabályozatlan terekben működnek, mint a metaverzum," mondja Melina Magsumbol, a Vital Strategies India munkatársa.

Indiában egy dohányipari cég különleges NFT-t alkotott és népszerűsített a 93. évfordulója tiszteletére. A Canary projekt jelenleg India, Indonézia és Mexikó közösségi média platformjain és hírportáljain figyelemmel kíséri a dohányipari marketing tevékenységeket. A közeljövőben bővíteni kívánja hatókörét Brazíliára és Kínára is, valamint az alkohol- és ultrafeldolgozott élelmiszerek reklámozására is fókuszál.

A kutatók szerint a gyerekek nagy valószínűséggel ki vannak téve a dohányipari marketingnek az új digitális terekben, figyelembe véve a felhasználók korprofilját: a metaverzum aktív felhasználóinak több mint fele 13 éves vagy fiatalabb.

Amikor ötvöződik a közösségimédia-cégek tudása arról, hogyan növeljék a felhasználói aktivitást, és a dohányipar tapasztalata arról, hogyan tegyék függővé az embereket... ez a két dolog együtt egy ismeretlen és átláthatatlan térben - ez megrémít,"

mondja Mary-Ann Etiebet, a Vital Strategies vezérigazgatója.

Az online marketing globális probléma. Ugyanezen a konferencián ír kutatók osztották meg eredményeiket, miszerint a tizenévesek 53%-a naponta lát e-cigarettával kapcsolatos bejegyzéseket a közösségi médiában.

Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) által kidolgozott Dohányzás-ellenőrzési Keretegyezmény a tagállamok számára kötelezővé teszi a dohánytermékek reklámozásának, promóciós tevékenységeinek és szponzorációinak tilalmát. Tavaly a résztvevő országok egyhangúlag megállapodtak abban, hogy sürgős lépések szükségesek a digitális marketing formáinak, különösen a közösségi médiának a kezelésére, mivel ezek a platformok jelentősen megnövelik a fiatalok és serdülők dohányreklámoknak való kitettségét.

Andrew Black, a keretegyezmény titkárságának munkatársa úgy véli, hogy a helyzet nem egyszerű: "Az internet szabályozása nem csupán a dohánytermékek esetében jelent problémát. A kormányok számára komoly kihívást jelent, hogy miként tudják megőrizni a társadalom megszokott védelmét egy olyan világban, ahol a technológiák miatt a határok eltűnnek."

Related posts