Az Audi Forma-1-es csapata új központot létesít Angliában - F1VILÁG.HU.

A csapat továbbra is Hinwilben, Svájcban működteti központját, ahol a motorfejlesztések a német Neuburgban folynak. Most azonban egy újabb helyszínt nyitnak az Egyesült Királyságban, a híres F1-es "motorsport-völgy" (Motorsport Valley) területén, bővítve ezzel a működésüket és lehetőségeiket.

Az új központ létrehozása lehetőséget teremt arra, hogy a Sauber még vonzóbb célponttá váljon a brit Forma-1-es szakemberek számára, akik jelenleg a Silverstone-i pálya környékén működő hét másik csapatnál dolgoznak. A törekvés célja, hogy a mérnökök és technikai szakértők az Egyesült Királyságban maradhassanak, anélkül, hogy Svájcba kellene költözniük, így megőrizve tudásukat és tapasztalataikat a helyi motorsport közösség számára.

A tervek szerint az új központ már idén nyáron megnyílhat, és az Audi teljes F1-es belépése előtt további kulcsfontosságú személyzetet vonzhat a Sauberhez. A csapat jelenleg több lehetséges helyszínt vizsgál, köztük Bicester, Silverstone és Milton Keynes területén. A projektet Mattia Binotto, a Sauber Motorsport operatív és technikai igazgatója is megerősítette.

"Örömmel várjuk, hogy egy új mérnöki központot alapíthassunk az Egyesült Királyságban, amely tökéletes kiegészítése lesz hinwili központunknak. Hinwil továbbra is a mérnöki innováció élvonalában marad, és a csapatunk legnagyobb fejlődését fogja képviselni" -- nyilatkozta az Audi F1-es projektjének vezetője.

"Az Egyesült Királyságba való terjeszkedés számunkra kivételes lehetőséget teremt, hogy szoros kapcsolatban maradjunk a világ egyik legizgalmasabb motorsport-központjával. Célunk egy olyan erős és együttműködő hálózat kiépítése Hinwil és az Egyesült Királyság között, amely támogatja az innovációt és a teljesítmény folyamatos javítását."

Az Audi hosszú távú tervei között kiemelt szerepet kap a csapat bővítése és a technikai innovációk erősítése. Az új brit központ jelentős mértékben hozzájárulhat ahhoz, hogy a Sauber a lehető legjobban felkészüljön a német autógyártó 2026-os teljes F1-es debütálására.

Lényeges hangsúlyozni, hogy az új brit központ nem tartozik az FIA által ajánlott "költségplafon-kompenzáció" keretei közé, amely lehetővé tenné a Sauber számára, hogy a svájci működésének köszönhetően magasabb költséglimitet alkalmazzon.

A Sauber már jó ideje hangsúlyozza, hogy a svájci munkabérek és megélhetési költségek lényegesen magasabbak, mint az Egyesült Királyságban és Olaszországban tevékenykedő csapatok esetében. Ez a helyzet hátrányos helyzetbe hozza őket a költségsapka-rendszer keretein belül.

Az FIA egyetértett ezzel az állásponttal, és Nikolas Tombazis, az FIA együléses versenyzésért felelős divíziójának igazgatója a 2024-es Amerikai Nagydíjon így fogalmazott: "A mi felelősségünk, hogy igazságosak legyünk."

"Nyilvánvalóvá vált számunkra, hogy egyes országokban a jövedelmek és a megélhetési költségek lényegesen magasabbak. Magam is tapasztalom ezt, mivel Genfben élek – amikor vásárolni megyek, azonnal érzékelem a jelentős különbséget."

"Rámutattunk arra, hogy egy olyan csapat, amely egy magas munkabér-költségű országban, mint például Svájc, tevékenykedik, akár 30-40%-kal kevesebb munkaerőt igényelhet az autógyártás során. Ez a helyzet lényegében igazságtalanságot idéz elő."

A döntésünk kulcsfontosságú eleme, hogy vagy biztosítanunk kell a szükséges szabályozási védelmet, vagy szembenézünk azzal a ténnyel, hogy egyes csapatok működésképtelenné válhatnak. Ennek következményeként például a Saubernek lehet, hogy be kellene zárnia kapuit, vagy másik országba kellene átkonvertálnia. Ez azonban nem lenne elfogadható egy világbajnokság keretein belül.

Az új brit központ létrehozása lehetővé teszi, hogy a Sauber könnyebben vonzzon brit mérnököket és szakembereket, ugyanakkor Hinwil továbbra is az Audi gyári csapatának főhadiszállása marad.

A költségplafon-kompenzációs kérdésében az FIA határozata rendkívül jelentős fordulópontot jelenthet, mivel az Audi célja egy versenyképes és fenntartható Forma-1-es csapat felépítése. Tekintettel arra, hogy a Sauber tavaly a konstruktőri rangsor legvégén végzett, az istállónak sürgős és átfogó fejlesztésekre van szüksége ahhoz, hogy az Audi 2026-os belépésével egy igazán erős csapattá formálódhasson.

Related posts