**Constantinovits Milán: A Retorika Szerepe a Jövő Iskolájának Formálásában - Klasszikus Értékek Újrafelfedezése** Constantinovits Milán írásában a retorika nem csupán a szavak művészete, hanem a jövő iskolájának kulcsfontosságú eszköze is. A klasszikus

Előtérbe került az a felfogás, hogy az iskola elsődleges feladata a társadalmi jóllét és az egyéni kibontakozás biztosítása, míg a klasszikus tudás átadása a második helyre szorult.
"Az elmúlt évtizedek egyik fő oktatásfilozófiai vitája a kompetenciák fejlesztése és a tárgyi tudás átadása körül forgott. A kreativitás tanítását hangsúlyozó tendenciák megerősödtek, miközben az iskola korábbi szociálpedagógiai funkciója vitatottá vált.
A konzervatív iskola című műben hivatkozott gondolkodók, mint például T.S. Eliot és Michael Oakeshott, azt hangsúlyozzák, hogy az általános és középfokú oktatás legfőbb célja a kulturális értékek átadása. Számukra elengedhetetlen, hogy a diákok egy klasszikus tudásbázisra építve sajátítsák el és alkalmazzák a társadalmi normákat.
Ahogy T. S. Eliot hangsúlyozza, ez a kulturális kánon valójában nem zárja ki a kreatív képességek kibontakozását.
Ahogyan Nancy Salay, a Queen's University kutatója is kiemelte, a kreativitás fejlesztésének alapját képező komplex ideghálózatok kialakítása csak alapos és széleskörű tárgyi tudás megszerzésével lehetséges.
Vagyis a műveltség átadása, a nemzedékeken átívelő közös eszmékbe való beavatás alapvető oktatási cél, még akkor is, ha a kánon idővel, természetszerűleg, az új feltalálóknak és új felfedezéseknek köszönhetően megváltozik."