A MÁV közel 170 millió forintot térített vissza az utasoknak a késések következtében.

A MÁV a HVG megkeresésére jelezte, hogy a biztosítás bevezetése óta - vagyis június 1. és július 23. között - csaknem 170 millió forintot fizettek ki azoknak az utasoknak, akik legalább húszperces késést szenvedtek el, és jogosultak voltak az 50 százalékos jegyár-visszatérítésre.
A MÁV szerint ez az összeg "megfelel a késési biztosítással kapcsolatos idei költségvárakozásoknak". Hozzátették: éves szinten akár 2 milliárd forintot is fordíthatnak a késési kártérítésekre. Ez havi bontásban nagyjából 167 millió forintot jelent - vagyis a június-júliusi összeg alapján eddig nem haladták meg az előzetes keretet.
A vasúttársaság nyilatkozatai alapján két lehetséges forgatókönyv körvonalazódik: az egyik, hogy óvatosan fogalmaznak, és valójában sokkal kevesebb nehézséggel zárták a nyár első felét, mint ahogyan azt előzetesen várták; a másik lehetőség pedig az, hogy az igazi kihívások és jelentősebb fennakadások csak az őszi-téli időszakban várhatóak.
A nyári időszak azonban nem mentesült a nehézségektől: a MÁV statisztikái alapján csupán két hónap leforgása alatt körülbelül 15 ezer vonat késlekedett jelentős mértékben. Ennek következményeként körülbelül 308 ezer utas került abba a helyzetbe, hogy kártérítésre váljon jogosulttá.