A szlovák vasúti utasok elégedettsége növekvő tendenciát mutat | ma7.sk

A Szlovák Vasúttársaság (Železničná spoločnosť Slovensko - ZSSK) által nyújtott szolgáltatások iránti utaselégedettség jelentős emelkedésen ment keresztül: a teljes elégedettségi index a 2025-ös év első negyedévében 65,6 pontra nőtt. Ez az előző év végéhez viszonyítva 0,8 pontos javulást jelent - derült ki a Go4insight ügynökség által a ZSSK számára készített felmérésből, amelyről hétfőn Dominik Drevický, a ZSSK kommunikációs vezetője számolt be.

A legfrissebb kutatási eredmények alapján a vonatok pontosságával kapcsolatos utaselégedettség negyedéves összehasonlításban 4,5 ponttal nőtt.

Az utasok tájékoztatásával a késésekről szintén elégedettebbek, itt az index 3,1 ponttal nőtt.

- nyilatkozta Peter Helexa, a ZSSK vezérigazgatója.

A ZSSK szerint az eredmények összefüggnek a 2024 végén életbe lépett új vasúti menetrend változásaival, amely órás ütemet, stabilabb csatlakozásokat, utazási időkorrekciókat és jobb átszállási lehetőségeket hozott. A vasúttársaság szerint 2025 eleje óta a vonatok 98%-ban tartják a menetrendet.

A kutatás szerint az utasok pozitívan értékelték a technológiai és üzemeltetési fejlesztéseket is. Nőtt az elégedettség a járatszámokkal és az utazási időkkel kapcsolatban is, különösen a munkába járó és tanuló utasok körében.

Az internetkapcsolat minősége és az információk hozzáférhetősége terén tapasztalt elégedettség növekedett. A ZSSK legfrissebb nyilatkozata szerint az összesített elégedettségi mutató a kínált termékekkel és szolgáltatásokkal egy ponttal emelkedett.

A ZSSK 2025 első negyedévi elégedettségi felmérését 1000 rendszeres, 16 év feletti utas körében végezték. Az ügynökség 2018 óta negyedévente végzi ezt a kutatást. A ZSSK szerint a felmérés kulcsfontosságú eszköz a vásárlói igények kiértékelésére.

Related posts