Felújítást követően, mindössze egy hét elteltével műszaki problémák miatt kénytelenek voltak bezárni a velencei vasútállomás mosdóját. | szmo.hu

A Magyar Közlekedési Klub tájékoztatása szerint az említett illemhely egy héten át állt a látogatók rendelkezésére. Ezzel párhuzamosan a MÁV bejelentette, hogy országos szintű mosdófelújítási programot indít.
A Magyar Közlekedési Klub szerint már egy hónapja nem lehet használni a velencei vasútállomás mosdóját, amely nem sokkal korábban újult meg. A Facebook-oldalukon azt írták, hogy az illemhely mindössze egy hétig volt nyitva, majd "műszaki okokra" hivatkozva bezárták, vette észre az Index.
A bejegyzésben Lázár János építési és közlekedési minisztert is megszólították, és többször is kritikát fogalmaztak meg a korábban bejelentett közlekedési tervével kapcsolatban. A miniszter tíz pontos vállalása között szerepelt, hogy felújítják az összes vasútállomási mosdót. A Klub ezzel összefüggésben megjegyezte: a klímás pótlóbuszokra tett kijelentés "hasonlóan ésszerűtlennek" tűnik, mint a mosdófelújításokra tett ígéret, mivel véleményük szerint Velencén a felújított illemhely nagyon rövid időn belül használhatatlanná vált.
Lázár János januárban, a Közlekedésinfó elnevezésű sajtótájékoztatón osztotta meg a hírt, hogy...
Az utasok érvényes jegy vagy bérlet birtokában ingyenesen vehetik igénybe a szolgáltatást, és a MÁV Plusz alkalmazásban beléptető funkció is elérhetővé válik.
A Magyar Közlekedési Klub szerint nem mindenhol a mosdók állapota a probléma, hanem sok helyen egyáltalán nincs is illemhely. Példaként említették Kőbánya alsót és Aquincumot, valamint több regionális vonalat, ahol az 1950-es évekből származó pottyantós vécék vannak, amelyeket nem lehet egyszerűen felújítani. Új egységekre lenne szükség, amihez közmű, tervezés és engedély is kell.
Megjegyezték, hogy az utóbbi másfél évtized során számos állomáson végeztek felújításokat, gyakran uniós források segítségével. Azon helyeken, ahol a mosdók állapota még mindig kifogásolható, általában magának az épületnek is elhanyagolt a megjelenése – például Rákosrendezőn.
A Klub véleménye szerint elengedhetetlen lett volna egy alapos és részletes szabályrendszer kidolgozása az utasmosdók elhelyezéséről és méretéről. Ahogy ők megfogalmazták: "Az sem teljesen világos, hogy a MÁV honnan vonja majd el a szükséges forrásokat és építőipari erőforrásokat ahhoz, hogy ilyen rövid idő alatt, mindenféle komoly tervezés és előkészítés nélkül, érdemi munkát tudjon végezni."
A szervezet kétségeit fogalmazott meg a klímás buszokkal kapcsolatos ígéretek kapcsán. Lázár János korábbi nyilatkozatában hangsúlyozta, hogy a nyári csúcsidőszak alatt legalább 200 busz fogja kiegészíteni vagy helyettesíteni a legkedveltebb vonatjáratokat. A jegyekre feltüntetik, hogy a jármű rendelkezik-e légkondicionálóval, és ez a menetrendben is egyértelműen szerepelni fog. Amennyiben az adott vonalon nem elérhető klímás vonat, a MÁV-csoport klímás buszokat kínál az utasok kényelme érdekében.
A velencei vasútállomás mosdójáról készült fényképet az alábbi linken találhatod: