Fedezd fel velünk, hol találhatók a legjobb filmek! Segítünk eligazodni a kínálatban!

Összeszedtünk néhány alkotást, amelyet a Disney+ kínálatában érdemes megnézni.
Egy amerikai hegymászó drámai kalandja során egy szerencsétlen baleset következtében egy sziklavájatban ragadt. Miután a keze beszorult, öt hosszú napot töltött el mozdulatlanul, képtelen volt bármit is tenni. A hátborzongató eseményeket Danny Boyle, a Gettómilliomosért Oscar-díjat nyert rendező, igyekezett hitelesen megörökíteni. Boyle annyira elkötelezett volt a valósághű ábrázolás iránt, hogy az eredeti áldozattól elkérte azokat a videónaplókat, amelyeket a kanyon mélyén töltött magányos órái alatt készített. Bár a főszereplő képtelen volt mozdulni, és a film többsége csendes magányban zajlik, a cselekmény egyetlen unalmas pillanatot sem tartalmaz. Boyle mesterien manipulálja a néző figyelmét, és folyamatosan elgondolkodtatja, hogy mi magunk mit tennénk, ha hasonló, kilátástalan helyzetbe kerülnénk.
A világhírű hadvezérekről, hősökről és művészekről készült filmek száma szinte végtelen. Azonban, érthető okokból kifolyólag, ritkán látni, hogy egy alkotás olyan személyről szól, aki a saját területén kifejezetten gyenge teljesítményt nyújtott. Ez a film azonban pontosan egy ilyen karakter életét és munkásságát mutatja be. Főszereplője a filmtörténet egyik legrosszabb rendezője, Ed Wood, akinek a neve gyakran összefonódik a gyenge minőségű alkotásokkal. A különlegessége Ed Woodnak abban rejlik, hogy miközben a tehetség teljesen hiányzott belőle, a filmkészítés iránti szenvedélye és lelkesedése rendkívül inspiráló volt. Az általa készített filmek valóban silányak, azonban a személyisége, az eltökéltsége és a művészet iránti szeretete valami megkapóan egyedi élményt nyújt.
Túlzások nélkül kijelenthető, hogy Johnny Depp ezen a filmen átélheti pályafutása egyik legkiválóbb teljesítményét. Szinte ragyog a szerepében, mintha minden pillanatot élvezne.
A középkori Franciaország sötét és zord világában, ahol a becsület és a tisztesség szent értékeknek számítottak, egy nemesasszony tragikus sorsa rázta meg a vidéket. Miután egy kegyetlen és aljas bűnöző meggyalázta őt, férje, akinek szívét mély fájdalom és düh feszítette, elhatározta, hogy nem hagyja annyiban a dolgot. Kihívta a bűnöst egy párbajra, hogy helyreállítsa a családja becsületét és bosszút álljon a gyalázatért. A párbaj helyszíne a naplemente fénye által megvilágított, elhagyatott mező lett, ahol a harc nemcsak a két férfi, hanem a tisztesség és a becsület végső összecsapása is volt.
A forgatókönyv ritka okosan van felépítve: a történetet ugyanis háromszor mesélik el nekünk, mindig másvalakinek a szemszögéből. Így nem csak a bűntényre, de a középkori mindennapokra és a kor rossz beidegződéseire is egyre nagyobb rálátást kapunk. Mindeközben a rendező Ridley Scott hol lenyűgöző, hol pedig vérfagyasztó képekkel operál. A középkort talán még senki nem elevenítette meg ennyire hatásosan, mint ő.
A pénztáraknál sajnos az utolsó párbaj nem hozta meg a várt gyümölcsöket, pedig igazán megérdemelte volna a diadalt. Ez egy igazi, nagybetűs dráma, a legjobbak közül való.
Az Alien-franchise hosszú idő óta nem adott életjelet igazán emlékezetes epizód formájában. Éppen ezért különösen figyelemre méltó, hogy tavaly debütált a kiválóan sikerült "Romulus". A rendező, Fede Alvarez eredetileg egy más néven, titokban szerette volna megvalósítani a projektet, így a nézők csak a moziteremben szembesültek volna azzal, hogy egy Alien filmre ültek be. Végül azonban ezt az ötletet elvetették, ami bizonyítja, hogy a döntés helyes volt. A 1986-os Bolygó neve Halál óta ez a film vált a sorozat legnagyobb sikerévé.
Előre érdemes leszögezni: az eredetiség nem tartozik a mozi erényei közé. A felvezetőben ugyan megismerünk egy lepukkant űrkolóniát, ami újszerünek hat, de aztán az ismert klisék kerülnek elő: a főszereplők egy űrhajón menekülnek egy rakás kúpfejű rém elől. Cserébe Alvarez remekül kapta el a franchise legjobb pillanatait idéző horror-hangulatot. Az pedig ad neki egy kis plusz bájt, hogy a filmet itthon forgatták. Emiatt még a pesti metró mozgólépcsőjét is fel lehet ismerni az egyik jelenetben.
Képzeljük el, milyen izgalmas lenne, ha a Disney stúdió egy Hitchcock-ihlette thrillert készítene! Bár elsőre talán furcsán hangzik ez az ötlet, mégis van rá példa: A Holdsugár-szövők című film igazi különlegesség a Disney palettáján. Ebben a munkában a stúdió merészen lépett ki a megszokott kereteiből, és a vidám dallamok, valamint a szívmelengető családi történetek világából a feszültséggel teli, sötétebb tónusok felé fordult. A végeredmény pedig egy olyan alkotás lett, amely a suspense nagymestere, Alfred Hitchcock stílusát idézi, és új dimenziókat nyit meg a Disney varázslatos univerzuma előtt.
Személyesen Walt Disney bábáskodott a produkció felett, amely a maga idején a vállalat legdrágább élőszereplős alkotása volt. A sztori középpontjába egy brit zenetudós és az unokahúga áll, akik épp a mesés Krétán tengetik mindennapjaikat, amikor belebonyolódnak egy ékszerrablási ügybe.
Már az is remek, ahogy a film Görögországot ábrázolja. Útifilmnek is beválna. De igazán akkor domborodnak ki a film erényei, amikor elkezd szorulni a hurok a hősök nyaka körül.
A maga korában számos elismerő véleményt kapott, mégis a pénztáraknál csalódást okozott. Nem meglepő, hogy a Disney stúdió később nem igazán kísérletezett ezzel a műfajjal.