Ferihegyen komoly problémák adódnak: az üzemanyag készletei kezdtek megcsappanni.

A Budapest Airport arra hívja fel a légitársaságok figyelmét, hogy járataikat minimális ferihegyi üzemanyag-utántöltéssel tervezzék, az ellátási láncban keletkezett zavar július végéig tarthat.
Egy július 15-én közzétett NOTAM értesítése szerint a Budapest Airport tájékoztatta a légijárművek üzemeltetőit és légitársaságokat a repülőgép-üzemanyag ellátásában fellépett zavarokról. Az értesítés szerint ez a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér üzemanyag-kiszolgálóinak mindegyikét érinti. A problémából fakadó korlátozások július 16-án 0 órától kezdődően egészen július 31-ének éjfélig érvényben maradnak - írja az airportal.hu.
A Budapest Airport a szakmai portál érdeklődésére megerősítette, hogy a szolgáltató oldalán fellépett ellátási láncban tapasztalható problémák miatt jelenleg csökkent a rendelkezésre álló kerozinkészlet a repülőtéren. Az illetékesek hangsúlyozták, hogy ezért kérik a légitársaságokat, hogy amennyiben lehetséges, Budapesten csak a szükséges mennyiségű üzemanyagot tankoljanak, míg a kiinduló repülőtereken inkább nagyobb mennyiséget vételezzenek, amíg a készletek nem állnak helyre az üzemszerű működéshez szükséges szintre.
A légitársaságok közötti együttműködés révén a jelenlegi helyzet következtében a járatok késése vagy törlése nem valószínű.
- jelentette be a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér üzemeltetői csapata.
A repülőtér üzemanyag-ellátása a Mol százhalombattai finomítójából érkező csővezetéken keresztül valósul meg, de a vasúti szállítás is egy lehetséges alternatíva. Ferihegyen jelenleg két vállalat felel az üzemanyag-kiszolgálásért: az egyik a Budapest Airport leányvállalata, a Repülőtéri Üzemanyag Kiszolgáló Kft., míg a másik az AirBP.
A Mol korábban az MTI tájékoztatása szerint bejelentette, hogy június elején csőszakasz-cserét végez a Dunai Finomítóból a Liszt Ferenc repülőtérre vezető, 40 kilométer hosszú, óránként 110 köbméter kapacitású kerozinvezeték Gyál és Vecsés közötti szakaszán. A vállalat akkor hangsúlyozta, hogy a munkálatok alatt a repülőgépek üzemanyag-ellátása folyamatosan biztosított lesz. Jelenleg azonban nem világos, hogy a mostani ellátási problémák összefüggésben állnak-e a tervezett csőcserével.
Az üzemanyag-ellátás kérdése különösen kritikus a budapesti bázisú légitársaságok számára, de a hosszútávú utas- és áruszállító járatok üzemeltetői is jelentős hatással találkozhatnak. Ha a járatok nem képesek elegendő üzemanyagot vételezni, akkor elkerülhetetlenné válhat a közbenső technikai leszállás, ami komoly logisztikai kihívásokat idézhet elő.