Halálos iramban 6.: Amikor a család nem csupán összetart, hanem a világ legnagyobb erejévé válik.
A Halálos iramban-sorozat a 2000-es évek elején még a klasszikus utcai versenyfilmek vonzerejével indult, ahol a nitróval felturbózott autók, a tuningkultúra és a bűnös életvitel csábítása dominált. Azonban a hatodik részre, a 2013-as Halálos iramban 6-ra, a történet már egészen más irányt vett. Ez a film nem csupán egy újabb epizódot jelentett, hanem egy igazi mérföldkövet: a franchise végérvényesen akciófilmes óriásprodukcióvá vált, ahol az autók csupán eszközökké szelídültek, hogy a hihetetlen, sokszor a fizika törvényeit is figyelmen kívül hagyó jelenetek hátterét adják.
A történet kezdete rendkívül egyszerű, de annál izgalmasabb: Dom Toretto (Vin Diesel) és csapata a brazíliai kaland után szétszóródva tengeti életét a világ különböző pontjain, ám a hazatérés lehetősége távolinak tűnik, hiszen a hatóságok a nyomukban vannak. Amikor Luke Hobbs (Dwayne Johnson) váratlanul felbukkan, és egy új, katonai szintű precizitással működő bűnszervezet ellen kéri a csapat segítségét, remény gyullad a szívükben. Az ajánlat világos: ha segítenek elkapni Owen Shawt (Luke Evans) és csapatát, amnesztiát nyernek, és végre visszatérhetnek az otthonukba. Azonban a motivációjuk nem csupán a szabadság: Shaw emberei között ott van Letty (Michelle Rodriguez), Dom nagy szerelme, akit sokáig halottnak hittek, de valójában amnéziával küzd, és a sötét oldalra került.
A film nagy erőssége, hogy az akciót mindig személyes érzelmi szálakra építi. Dom és Letty kapcsolatának újjáélesztése az egyik legemberibb szál a sorozat történetében, és bár néha giccsesen hat, képes súlyt adni az eseményeknek. Ugyanakkor a produkció már teljes gőzzel az akciófantázia irányába mozdul. A madridi autópályás tankos üldözés a széria egyik legőrültebb jelenete, a repülőgépes finálé pedig legendássá vált a "végtelen kifutópályájával". Ezek a túlzások már-már karikatúraszerűek, mégis működnek, mert pontosan azt adják, amit a közönség vár: adrenalint, látványt és szórakozást.
A hatodik részben a karakterek közötti interakciók izgalma a tetőfokára hág. Hobbs és Dom kapcsolata szövetség és rivalizálás határvonalán egyensúlyozik, miközben Tyrese Gibson (Roman) humora élénk színt visz a történetbe. Han és Gisele szála viszont egyfajta tragikus mélységet kölcsönöz a cselekménynek. Külön figyelmet érdemel Luke Evans teljesítménye: Owen Shaw az első olyan antagonista, aki hideg, kalkulált katonai stratégiával lép a színre, ezzel pedig új magasságokba emeli a konfliktust.
A film zárójelenete igazi ikonikus cliffhanger-rel zárul, amely új dimenziót ad a sorozatnak. A stáblista után egy váratlan fordulattal Jason Statham lép színre, aki a bosszú tüzével érkezik a hetedik részbe, ezzel elindítva a franchise sötétebb fejezetét. Ez a rövid, de annál sokkolóbb jelenet olyan mély nyomot hagyott a nézőkben, hogy sokan a hatodik epizódot tartják a sorozat egyik legmeghatározóbb részének.
A Halálos iramban 6. nem mentes a hibáktól - a logika gyakran háttérbe szorul a látvány kedvéért, a dramaturgia néha ingadozik, és a "család" kifejezés talán túlzottan gyakran kerül elő. Mindezek ellenére a film pontosan azt kínálja, amit egy globális akcióblockbusternek elvárunk: lenyűgöző szórakozást, látványos akciójeleneteket, valamint egy érzelmi magot, ami miatt nem csupán robbanások sorozataként élhetjük meg. Ez a rész végleg megerősítette a széria pozícióját a világ legkedveltebb akciófranchise-ai között.





