A honvágy vajon megkísérti az amerikai Forma-1-es versenyzőjelölteket?

Colton Herta kifejezte, hogy lehet, hogy idegennek érezné magát, ha az F1-es karrierje miatt Európába kellene költöznie a Cadillac színeiben.

Az F1 új csapata 2026-ban lép be a versenysorozatba, és jelenleg közel 300 munkatárs dolgozik a tervezési folyamatokon. Szervezeti szinten már több kulcsszereplő kiléte nyilvánosságra került, de a versenyzőkről még nem szivárogtak ki információk. Valószínű, hogy ez a helyzet a következő hónapokban sem változik, viszont a potenciális jelöltek nevei már elkezdtek terjedni, köztük amerikai tehetségeké is. A legtöbben az IndyCar legutóbbi szezonjában ezüstérmet szerző Colton Hertát emlegetik, aki már közel került a Formula-1 világához (pár éve a Red Bull utánpótlás-csapatának érdeklődése is ráirányult, de akkor nem volt elegendő superlicensz-pontja). Ő azonban valószínűleg dilemmába kerülne, ha választási lehetősége adódna a jövőbeni karrierjét illetően.

"Azt sem tudom, pontosan mire van szükségem a szuperlicensz megszerzéséhez. Ha sikerülne, az fantasztikus lenne, és ha továbbra is érdeklődnek irántam, akkor mérlegelni fogom a lehetőségeimet. Ha viszont nem sikerül, akkor is rendben leszek, maradok az IndyCarban. Elfogadom a sorsomat, bárhogyan is alakuljon" - nyilatkozta Herta a The Race-nek az IndyCar által szervezett sajtónapon.

"Úgy érzem, mintha már évek óta ezt a témát ismételgetnék. Az utóbbi időben már csak szinte húzzák elém a lehetőségeket, de kezd unalmassá válni. Csak vezetni szeretnék, és idén az IndyCarra, valamint a bajnokság megnyerésére szeretnék összpontosítani. Ha esetleg valami izgalmas dolog alakulna, akkor átgondolnám. De még akkor sem mondanék biztosan igent az F1-re, mert az összes barátom és a családom itt él az Egyesült Államokban. Ha elhagynám ezt a helyet, senkit nem ismernék ott, így valóban nehéz választás lenne."

Míg Herta jobban rajta volt az F1 térképén az elmúlt években, egy nála még idősebb cadillac-es jelölt csak mostanában tűnt fel a radaron (legalábbis a sajtó jelöltjei alapján): a kétszeres futamgyőztes Kyle Kirkwood az Andretti csapatnál vezet az IndyCarban, és ő is kitért rá, hogy adott esetben nem szívesen költözne, így "nem lenne csalódott, ha nem kapna lehetőséget."

"Természetesen kíváncsi vagyok [az F1] világára, de az IndyCar versenyei mindig is a szívem csücskei voltak, hiszen régóta vágyom rá, hogy ott versenyezhessek. Az Egyesült Államokban zajlanak ezek a versenyek, ahol felnőttem, és ezt különösen értékelem az IndyCarban: lehetőséget ad az amerikai versenyzőknek, hogy hazai pályán bizonyíthassanak. Jupiterből származom, ami Floridában található, és még mindig itt élek."

Természetesen a Cadillac üléseire bőven akadnak alternatív jelöltek is, hiszen az F1 mezőnyéből az elmúlt években kiszorult pilóták (mint például Daniel Ricciardo, Valtteri Bottas vagy Mick Schumacher) egész sereget alkothatnának. Herta, aki 2026 tavaszán ünnepli 26. születésnapját, az F1-es mércével nézve már viszonylag "idős" újoncnak számítana. Legutóbb Nyck de Vries lépett színre állandó versenyzőként hasonló életkorban, és láthattuk, hogy az ő debütálása nem hozott túl jó eredményeket.

A Cadillac nemrégiben bejelentette, hogy Xavier Marcos Padros lesz az új technikai igazgatója egy versenyprogramjának, amely nem más, mint a hosszútávú versenyzés világába kalauzol minket, érintve a WEC és IMSA sorozatokat. Padros a Formula-1 világából is ismert, ahol Charles Leclerc versenymérnökeként dolgozott, de tavaly, a szezon közepén váltották le őt Leclerc mellett, és új feladatokat kapott a Ferrarinál. Érdekes megjegyezni, hogy a Cadillac jövőre debütál az F1-ben, és az első idényében a Ferrari motorjait fogja használni, így Padros szakértelme és tapasztalata valóban hasznos lehet a két csapat közötti kapcsolat megerősítésében.

Related posts