Új magasságokba emelkedett az Egyesült Államok tőzsdeindexe, mégis hiányzik a...

Újabb figyelemre méltó "csúcsokat" tapasztalhattunk a tőzsdén. Például az S&P500 index, amelyet az energia szektor dinamizmusa hajtott, valamint az IT és ingatlan szektorok támogatásával, tegnap új történelmi rekordot állított fel. Ezzel szemben a Nasdaq és a Dow Jones nem mutatott hasonló teljesítményt. Talán elmondhatjuk, hogy ez a nyár végi időszak inkább egy átmeneti kiugrásról szól.
Az európai új autók értékesítési statisztikái érdekes lokális csúcsot mutatnak, hiszen júliusban az éves összevetésben több mint 7 százalékos növekedést regisztráltak. Ugyanakkor, ha alaposabban megvizsgáljuk a grafikonokat, azt tapasztalhatjuk, hogy igazán figyelemreméltó trendek nem figyelhetők meg – mutat rá az ERSTE elemzője.
A hibrid és elektromos autók értékesítése továbbra is dinamikusan növekszik, hiszen az utolsó hónapban 14, illetve 39 százalékos éves növekedést mutattak. Ha azonban az elmúlt egy év összesített adatait vizsgáljuk, láthatjuk, hogy a hibrid modellek 17,2 százalékkal bővültek, míg az elektromos autók esetében ez a szám 7,2 százalékra rúg. Ezzel szemben a gördülő tizenkét hónap alatt az új autók eladásai 1,9 százalékkal csökkentek, jelezve a hagyományos autópiac visszaesését.
Valóban, a gépjárműpark folyamatosan modernizálódik, azonban a hibrid és elektromos autók értékesítése még mindig nem képes ellensúlyozni a fosszilis üzemanyaggal működő járművek piacán tapasztalható csökkenést.
Magyarországon a helyzet kicsit eltér a megszokottól. Az eladások évről évre jelentős növekedést mutatnak. Júliusban a teljes értékesítési számok 27%-kal emelkedtek, míg a hibrid és elektromos járművek esetében ez az arány 39, illetve 69%-ra rúgott. Ráadásul a 12 hónapos gördülő átlagok is figyelemre méltóan emelkednek, a három kategória esetében 10, 20 és 23%-os növekedést mutatva. Úgy tűnik, hogy az árcsökkenések pozitív hatással vannak a vásárlási kedvre, és egyre több ember dönt a modern, környezetbarát megoldások mellett.