Győrben elindult egy új modell sorozatgyártása – ez történt a 28. héten.

Miközben az amerikai vámok továbbra is feszültséget okoznak az európai autógyártásban, Győrben elindult a legújabb Q3-as modell sorozatgyártása. Budapest utcáira pedig megérkeztek az Arriva legfrissebb buszai. Összegyűjtöttük a héten történt legfontosabb eseményeket a járműipar világában; a kiemelésekre kattintva részletesebb információkat találhat a témákról.

A 28. hét legkiemelkedőbb eseménye a magyar járműiparban kétségkívül az Audi Hungaria csütörtöki rendezvénye volt, ahol hivatalosan is megkezdték az új Q3-as sorozatgyártását. Ez a modell az Audi történetének második legsikeresebb típusa, és Győrben eddig már több mint egymillió darabot állítottak elő belőle.

Az Audi Hungariánál közben zajlik az élet egyébként is, hiszen 17 országból érkeztek diákok a cég és a Széchenyi István Egyetem nyári képzésére. Az Audi anyavállalata, a Volkswagen Csoport nem panaszkodhat: Németországban az elektromos autók piacát is uralja a cég, de globálisan is növelni tudta eladásait.

Július 8-án mutatkozott be a sajtó számára Budapest legújabb 142 buszának első öt példánya. Az első ránézésre a korábbi C2-es Citarókkal megegyező, de azoknál sokkal jobban felszerelt, környezetbarátabb hajtással rendelkező autóbuszokat az Arriva állítja forgalomba a hónap végétől. A járművek a tizedik évüket taposó Mercedes-Benz Conectókat váltanak Budapesten.

Az európai autóipar sorsa felett Damoklész kardjaként lebegnek az Egyesült Államok vámintézkedései. A kérdéskörben aktívan folynak a tárgyalások, és a BMW vezetője optimistán tekint a jövőbe. Oliver Zipse számára azonban nem csupán üres szavak ezek, hiszen a vállalat az Egyesült Államok legnagyobb autóexportőrének számít, ami kedvező megállapodások kialakítására adhat lehetőséget.

Az új kereskedelmi megállapodás potenciálisan lehetőséget biztosít arra, hogy az Egyesült Államokban gyártott európai autók exportját figyelembe vegyék az EU-ból érkező járművekre kivetett vámok meghatározásakor. Ezzel a lépéssel az Európai Bizottság arra törekszik, hogy enyhítse az Egyesült Államok által áprilisban bevezetett 25%-os vámtételt, amely jelentős terhet ró az EU-ból érkező autókra és azok alkatrészeire.

Az amerikai gyártók közben szabadulnának az elektromos autóiktól, ősszel ugyanis várhatóan megszűnik a 7500 dolláros adójóváírás az ilyen modellekre.

Related posts