A Wizz Air kártérítést kínál az utasok számára.
Eltűntként keresett egy sikeres üzletasszonyt és kisgyermekét a rendőrség – az anya a letelepedési kötvények világában tevékenykedett.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) pénteki tájékoztatása szerint a Wizz Air megtévesztette utasait, ami miatt a társaságnak kötelessége visszatérítést teljesíteni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat következtében. Az információt az MTI-n keresztül hozták nyilvánosságra.
A versenyfelügyeleti eljárás, amely egy éve zajlik, arra világított rá, hogy a légitársaság jelentős többletköltségeket rótt az utasokra, mivel fontos információkat titkolt el előlük a 2022. december és 2023. május közötti időszakban. Azok az utasok, akik retúrjeggyel rendelkeztek, a visszaúton nem tudták ingyenesen elvégezni az online utasfelvételt mobiltelefonos böngészőn keresztül, így kénytelenek voltak 40 eurós (nagyjából 16 000 forintos) díjat fizetni a reptéren az utasfelvételért - tájékoztatott a versenyhatóság.
A Wizz Air nyilvánosan elismerte, hogy műszaki problémák adódtak, és elkötelezte magát amellett, hogy több ezer utasának kredit formájában a jegyfelvételi díj 120%-át téríti vissza. Ebből az összegből a teljes 100%-ot egy éven belül készpénzben is igénybe lehet venni. A kompenzációs folyamat már a hivatalos eljárás megkezdése előtt elindult, és a több ezer utasnak járó visszatérítések összértéke meghaladja a 80 millió forintot.
A GVH megjegyezte, hogy az együttműködési intézkedésekhez kapcsolódó költségek összességében meghaladják azt az összeget, amelyet a jogsértés következményeként kiszabható büntetés jelentene.
Bírságolni a versenyhivatal akkor fog, ha a kompenzáció nem teljesül, ennek a végrehajtását utóvizsgálattal ellenőrzik. Előírták továbbá, hogy a légitársaság e-mailben és a mobilalkalmazásán keresztül is értesítse az érintetteket, és általános tájékoztatást tegyen közzé - tájékoztatott a GVH.
A kérdéses ügyben a nemzeti versenyhatóság hangsúlyozta a légitársaságok számára, hogy a jegyeladással kapcsolatos információikat mindig világosan és átláthatóan kell közzétenniük. Fontos, hogy ezeket az információkat a fogyasztók számára érthető és könnyen értelmezhető módon fogalmazzák meg.