A BYD szárnyra kapott - Lenyűgöző profitnövekedés, de mi vár ránk Magyarországon?

Az első negyedéves nyereség 100,4%-kal emelkedett az előző év azonos időszakához viszonyítva, ami a legnagyobb növekedés az utóbbi két évben. Ennek hátterében a kínai elektromos járművek óriása áll, amely az intelligens elektromos autók árversenye után jelentősen megerősítette pozícióját a versenyképes hazai piacon.

A nettó nyereség elérte a 9,2 milliárd jüant (1,26 milliárd dollár) - derült ki a friss tőzsdei bejelentésből, a vállalat korábbi becslése szerint 8,5-10 milliárd jüan volt várható.

A negyedév során a bevételek elérték a lenyűgöző 170,4 milliárd jüant, ami éves összehasonlításban 36,4%-os gyarapodást jelent. Ez a szám az előző negyedévhez képest, amikor a növekedés 52,7% volt, kissé visszafogottabb. Kína vezető elektromos járműgyártója az utóbbi hónapokban igencsak felerősítette a versenyt, mivel a "God's Eye" vezetőtámogató rendszerét alapfelszereltségként, plusz költségek nélkül tette elérhetővé a termékei között. Ezen túlmenően, bemutatta az új szupertöltésű elektromos járművek technológiai platformját is, ami komoly hatással volt a piaci dinamikára, és riválisokat, például a Leapmotor-t is lépésre késztette.

A Geely és a Toyota is lépést tart a trenddel, amely az intelligens funkciókkal ellátott, megfizethető elektromos autók fejlesztésére összpontosít. A világ legnagyobb autópiacán már évek óta tartó árverseny új szakaszába lépett, amikor a BYD arra törekszik, hogy tovább növelje versenyelőnyét a hazai piacon. Az idei év első negyedévében az eladások 13,6%-át birtokolta, ami jelentős növekedés az előző év hasonló időszakához képest, amikor ez az arány csupán 12,1% volt – tudósít a Reuters hírügynökség.

A két kínai vegyesvállalat együttes piaci részesedése 12,1%-ra esett vissza az első negyedévben az egy évvel korábbi 13,7%-ról. Az eheti sanghaji autószalonon azonban a BYD és más autógyártók kerülik a fejlett vezetéstámogató képességekkel való dicsekedést. Ehelyett a biztonságra helyezik a hangsúlyt.

A kormány szigorúbb szabályozásokat vezetett be a marketinges állításokkal kapcsolatban, ezzel mérsékelve az intelligens vezetés körüli hype-t. A Xiaomi SU7 március végén bekövetkezett súlyos balesete után a technológia "okos" vagy "autonóm" jelzőkkel való illetése új értelmet nyert.

A BYD hazai piaca dominálja az értékesítéseit, hiszen ennek részesedése körülbelül 90%-ot képvisel. Az idei évben a vállalat célja, hogy elérje a 800 000 jármű exportját.

Related posts