Luxusoperáció: Tömeges elbocsátások az Estée Lauder-nél - Világgazdaság
A New York-i központú szépségipari óriás új vezetője nem pazarolja az idejét. Az Estée Lauder drasztikus leépítésekbe fogott, célja, hogy kevesebb munkatárssal érjen el magasabb árbevételt. Az átalakítási folyamat ezreket érint, és komoly változásokat hoz a cég életébe.
Alig egy hónapja nevezték ki az Estée Lauder új vezérigazgatójának Stéphane de La Faverie-t, ennyi idő alatt még nem derülhetett ki, hogy az új seprű jól seper-e, de hogy seper, az már biztos. A többek közt a Clinique és a MAC márkákkal rendelkező vállalat kedden bejelentette: a nagyobb árbevételt megcélozva 5800-7000 munkahelyet szüntet meg átalakítása folyamán. Ez 10 százalék körüli leépítést jelentene.
Egy időben a vállalat bejelentette, hogy az első negyedévben a vártnál is drámaibb mértékben csökkennek a bevételei, és az év hátralévő részében sem jósoltak kedvező kilátásokat. Az Estée Lauder hivatalos tájékoztatása szerint a háttérben álló okok a következők:
Amerikai sínylődés, koreai katasztrófa a szépségipari óriás számára
Az idei első naptári negyedévre, amely egyben az üzleti évük harmadik szakasza is, már előrejelzésekkel szolgálnak: a nettó árbevétel várhatóan 10-12 százalékkal csökken, ami jelentősen meghaladja a Bloomberg által várt 6,8 százalékos konszenzust. Az előrejelzések hátterében a következő tényezők állnak:
A vállalat részvényei az elmúlt egy év során drámai módon, 45 százalékkal csökkentek értékükből - tette közzé a hírügynökség. A cég az amerikai piacon is vesztett részesedéséből, mivel a közösségi média trendjeire gyorsabban reagáló versenytársak, mint a jelentős L'Oréal és néhány innovatív startup, egyre nagyobb részesedést szereznek. Ráadásul a kínai értékesítéseik is visszaestek. A friss fejlemények hatására a részvények sem mutattak kedvező reakciót: a New York-i tőzsdenyitás előtti kereskedés során 8 százalékkal alacsonyabb árfolyamon cseréltek gazdát.
A Bloomberg hírportáljára hivatkozva de La Faverie kifejtette, hogy a vámmentes kereskedelem terén a várható visszaesés a jelenlegi negyedévben "jelentősen, két számjegyű mértékben" fog megmutatkozni.
Estée Lauder: A prémium márkák nemcsak a luxus élményét kínálják, hanem lehetőséget teremtenek a nagyobb jövedelemre is, miközben hatékonyan védik magukat a vámemelések hatásaitól.
Amit ellenszerként megálmodtak: a prémium kozmetikumok piacán szeretnék növelni részesedésüket, mielőbb eljuttatva az innovatív termékeket a fogyasztókhoz. Ehhez hatékonyabb marketingstratégiával és a növekedésre érdemes szegmensek felderítésével kívánják erősíteni pozíciójukat, mindezt egy agilisabb működésű szervezeten belül.