Elképesztő, de tényleg megőrülsz! Képzeld el, hogy egy Honda motor került egy Lamborghini hátsó részébe – ez a kombináció egyszerre őrült és lenyűgöző!
Egy négyhengeres Honda motor beszerelése egy Lamborghini Huracán V10 motor helyére elsőre őrültségnek tűnhet, de van ennek egy érdekes magyarázata! Lehet, hogy a tulajdonos a kocsit egyedi projektre szánja, például egy különleges versenyre, ahol a súly és a teljesítmény optimalizálása kulcsfontosságú. A Honda motor könnyebb, így javíthatja az autó kezelhetőségét, miközben az alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás is vonzó lehet a mindennapi használat során. Ezen kívül, a Honda motorok megbízhatósága és egyszerűbb karbantartása is indokolhatja a lépést. Tehát bár elsőre szokatlan döntés, a háttérben rejlő okok sokkal racionálisabbak lehetnek, mint gondolnánk!
A thaiföldi PSC Motorsport egy igazán különleges alkotást hozott létre: egy Honda-motoros Lamborghinit. Elsőre talán furcsának tűnik, hogy az olasz V10-es erőforrást egy kisebb hengerűrtartalmú japán motorra cseréljék, azonban a csapat mögött megalapozott indokok állnak, amelyek a teljesítmény és a megbízhatóság fokozására irányulnak.
Szeretnének elindulni egy hosszútávú versenyen, annak a szabályai pedig kisebb motort követelnek meg.
A Huracan Super Trofeo Evo hátuljában a megszokott 5,2 literes motor helyett most egy Honda 2,0 literes turbós benzines egysége kapott helyet. Az autó bemutatását Edd Ellison végezte el YouTube csatornáján, ahonnan a hozzá kapcsolódó képek is származnak.
A Civic Type R-ben is szereplő motor szinte teljesen gyári kialakítású - árulta el a videóban Halos Kalamis a csapat vezetője. A K20C motorhoz azonban másik turbót társítottak és írható motorvezérlőt használnak, illetve karbon tetőcsövön keresztül juttatják a friss levegőt a motorhoz és az intercoolerhez.
Jelenleg a motor teljesítménye 350 lóerő, míg a maximális nyomatéka 500 Nm, ami elmarad a Lamborghini motorjának lenyűgöző adataitól, ahol a lóerők száma 620, a nyomaték pedig 570 Nm. Azonban az új motor beépítése és a karosszéria átalakítása révén sikerült 100 kilogrammal csökkenteni a versenyautó tömegét, ami jelentős mértékben javítja a dinamikai teljesítményét.
Nem szimplán a motor beépítését kellett megoldania a csapatnak, de azt is, hogy össze tudják kapcsolni a versenyautó eredeti hatfokozatú szekvenciális sebességváltójával. Nincs azonban kész még teljesen az átalakítás, mivel a csapat a megbízhatóság érdekében szárazkarteres olajozással akarja ellátni a motort, illetve dolgoznak a kormányművön is.
Bár gyárilag is számos könnyű megoldást használ a Huracan Evo a csapat tovább ment és a P1 Comporites bevonásával még több elemet készített el szénszálas műanyagból, miközben változtattak a karosszéria aerodinamikai megoldásain is. Nagyobb hátsó szárnyat, új diffúzort és orrspilert is kapott a Huracan is.
Kialakul az autó belső tere is, amely jelenleg a teszteléshez elengedhetetlen megoldásokat nyújt. Azonban a jövőbeli versenyekre való felkészülés érdekében a belső dizájn ergonomikus szempontok figyelembevételével kerül véglegesítésre.
Az év végére várhatóan véglegessé válik, hogy a projekt sikeresnek bizonyul. Az a kategória, ahol a Huracan versenyezni fog, hagyományosan a Honda és a Toyota modellek dominálják. A 2024-es versenyt a Singha Motorsport Team Thailand Honda NSX-e nyerte meg. A hangélmény nyilvánvalóan nem a régi, de az autó sebessége így is lenyűgözőnek tűnik. Ne hagyd ki, nézd meg a videót, és győződj meg róla saját szemeddel!
Nem a Lamborghini az első olasz sportkocsi, amelybe Honda motor került. A Vezess korábban már említette egy Ferrari esetét is, amely szintén hasonló átalakításon ment keresztül. Nézd csak: