Fedezd fel a Mitsubishi ASX 1.3 DI-T Intense+ lenyűgöző világát! Ez a modell nem csupán egy autó, hanem egy igazi látványosság az utakon, amely minden szempárt magára vonz. Kifinomult designja és dinamikus vonalai garantálják, hogy a közlekedés élménye ig
![](/images/content/8527801509/88b5c41523370c6dcdfae37d8b0bd4e7.jpg)
E heti tesztalanyunk a Mitsubishi és a Renault szoros együttműködésének újabb gyümölcsét hozza el nekünk, akárcsak a friss Colt és Clio modellek. Az ASX, amely a kompakt crossoverek szegmensében versenyez, a Captur testvérmodelljének ráncfelvarrt verziója, természetesen a jól ismert három gyémántos emblémával díszítve. A tesztelt példány a kínálat második leggazdagabb felszereltségi szintjével érkezett, 140 lóerős lágy hibrid hajtáslánccal és kézi váltóval, amelyet a megszokott egyhetes tesztidőszakra kaptunk meg.
Az alapforma érintetlen maradt, hiszen ahhoz bűn lett volna hozzányúlni. Azonban a frissítés olyan mértékben feldobta az autót, hogy akár modellváltásról is beszélhetünk. Az elődénél sokkal impozánsabb a Dynamic Shield névre hallgató maszk, amelynek befelé hajló V betűs rácsozatával és alatta tátongó hatalmas fekete légnyelőjével igazán karakteres megjelenést kölcsönöz. Kétoldalt a futurisztikus formájú ködlámpák csak tovább fokozzák a modern, dinamikus stílust.
Az oldalsó plasztikbetétek nemcsak szélesebb formát öltöttek, hanem vonalvezetésük is sokkal dinamikusabb lett; ráadásul, aki kellően figyelmes, akár a tetőív és a betétek közötti szimmetriát is felfedezheti...
Az oldalüvegezés igazi szimfónia, amelyet a cápauszonyra emlékeztető C-oszlop és a széles, elegáns fekete műanyag betét keretez. A tető pedig egy sportos hosszú spoilerrel koronázott, amely alatt a kupés formához illeszkedő, meredeken döntött szélvédő található.
A hátsó lámpák valóban lenyűgözőek – nem is szeretném tovább fényezni őket, hiszen a képek magukért beszélnek. Összességében elmondható, hogy ennek az autónak a dizájnjában egyetlen gyenge pontot sem fedeztem fel. Egyszerűen tökéletes és vonzó, ahogy van!
... a függőlegesen tájolt központi kijelzőn akad meg először a szem. Pláne, ha bekapcsoljuk: pazar grafika, információk halmaza, lásd a megfelelő képeket. Kezelése is kellően intuitív, az ikonböködéseken kívül számos nyomógomb is segíti.
Szolgáltatásai között különösen figyelemre méltó a "My Safety Plus" funkció, amely lehetővé teszi a biztonsági rendszerek egyedi igények szerinti testreszabását. Ezzel a lehetőséggel könnyedén eltávolíthatók a zavaró funkciók, így mindenki a saját kényelmére szabhatja a rendszert. Ezen kívül a digitális műszerfal (7”) is új dimenziókat nyit meg, hiszen számos megjelenítési opcióval áll a felhasználók rendelkezésére, hogy a legjobban illeszkedjen az ő preferenciáikhoz.
Az autó belsejében elöl és hátul is két-két C-típusú USB csatlakozó áll rendelkezésre, ami rendkívül praktikus a modern utazások során. Az alapfelszereltséghez tartozik a lejjebb is állítható egyzónás automata légkondicionáló, táblafelismerő rendszer, tolatókamerás segédeszköz, esőszenzor és adaptív tempomat. Ezen kívül a holttérfigyelő, a kormányfűtés és az első ülések fűtése is megtalálható a felszereltségben. Érdemes megjegyezni, hogy a sávtartó automatika és a navigációs rendszer csak a legmagasabb, Instyle szintű kivitelben érhető el alapként.
A térkínálat szempontjából a kategória átlagának megfelelően alakult, viszont a hátsó ülések 6:4 arányú elosztása miatt a középső kartámla nem dönthető hátra.
Az ülések rendkívül praktikus módon előre és hátra mozgathatók, így a csomagtér térfogatát 422 és 536 liter között variálhatjuk. Emellett a jármű rendelkezik egy alagsóval is, amely tökéletes tárolóhely a szükséges kiegészítők, valamint a laposabb csomagok elhelyezésére.
Az új Mitsubishi ASX egyliteres, 91 lóerős benzinmotorral, illetve kétféle - 140 és 158 lóerős - lágy hibrid hajtáslánccal kapható. A gyengébbik változatot hatfokozatú kézi, az erősebbet hétgangos automata váltóval társították.
A mild hibrid technika 1,33 literes, közvetlen befecskendezésű benzines turbómotorból, illetve 3,6 kW (4,9 LE) teljesítményű villanymotorból áll, amely egy külön 12 V-os Li-ion akkumulátorból kapja az energiát. Az összteljesítmény alatt itt a benzinaggregáté értendő; a villanymotor csak a nyomatékot növeli a keményebb gyorsításoknál, részben kiküszöböli a turbólyukat, általánosságban pedig pár decivel lefaragja a fogyasztást.
Menet közben rekuperációval tölt, ami azonban vitorlázásra is átkapcsolható; tapasztalataim szerint az utóbbival érhető el nagyobb benzinspórolás. A gyártó által megadott átlagot azonban így sem sikerült elérnem, ami már az ikszedik bizonyítéka volt annak, hogy a WLTP-értékek hovatovább egyre irreálisabbak...