Ne hagyd magad megtéveszteni a nyári akciós ajánlatok csábításának! Íme néhány tipp, amivel elkerülheted a bolti átveréseket:

A nyári akciók valóban vonzóak, de érdemes óvatosnak lenni! A leleményes marketingstratégiák sokszor nem a vásárlók valódi érdekeit szolgálják, hanem inkább azt a célt tűzik ki, hogy minél több pénzt költsünk el feleslegesen. Tudd meg, hogyan kerülheted el ezeket a bolti csapdákat, és hozd ki a legtöbbet a vásárlásaidból!
A nyári kiárusítások gyakran már június közepén elkezdődnek, és jellemzően augusztus végéig számos üzletben találkozhatunk figyelemfelkeltő akciókkal. Ennek oka egyértelmű: szükség van a helyre az őszi árukészlet számára, így az üzletek próbálnak megszabadulni a nyári kollekcióktól. Viszont gyakran előfordul, hogy a nagy leárazások idején többet költünk, mint más időszakokban. Az igazi titok a bolti pszichológiai trükkökben rejlik.
A marketingpszichológia világában régóta ismert és alkalmazott stratégia az impulzusvásárlás serkentése, amely során az üzletek vagy webshopok ügyesen irányítják a vásárlók figyelmét, hogy gyors döntéseket hozzanak egy-egy termék megvásárlásáról. Gyakran előfordul, hogy egy ajánlat annyira vonzónak tűnik, hogy még akkor is megvásároljuk a terméket, ha valójában nincs is rá szükségünk, így könnyen sok pénzt elköltünk feleslegesen. Ahhoz, hogy elkerüljük a felesleges kiadásokat és ne essünk a csábító akciók csapdájába, érdemes előre átgondolni, mire van igazán szükségünk. Készítsünk egy listát azokról a dolgokról, amelyekre valóban szükségünk van, például azokból, amik az idei nyáron tönkrementek. Ezzel nemcsak pénzt takarítunk meg, hanem tudatosabb vásárlói döntéseket is hozhatunk.
A hatalmas, figyelemfelkeltő feliratok és zászlók, amelyek a leértékelések lenyűgöző százalékos mértékét hirdetik — sok esetben akár 70% is lehet — igencsak vonzóvá teszik az üzleteket a vásárlók számára. Azonban érdemes tudni, hogy ezek a figyelemfelkeltő számok gyakran csak néhány termékre vonatkoznak, míg a többi árucikk csupán 10-20%-os kedvezménnyel kecsegtet. Ha nem vagyunk elég tudatosak, könnyen megcsaphat minket a vásárlási láz, hiszen agyunk a sikerélményre és a jó üzletre vágyik, ami gyakran már eleve a boltba lépésünk indítéka is.
Főként online boltokban gyakran találkozhatunk azzal a jelenséggel, amikor egy-egy termék mellett feltűnik a figyelemfelkeltő üzenet, hogy már csupán 2 darab áll rendelkezésre, vagy egy visszaszámláló adja tudtunkra, hogy csak néhány óránk maradt az akció kihasználására. Ezek a trükkök azt az érzetet keltik a vásárlókban, hogy sürgősen cselekedniük kell, különben lemaradnak valami különlegesről. Ráadásul az agyunk hajlamos sokkal vonzóbbnak ítélni azt, ami korlátozott mennyiségben elérhető. A sürgetés erejének nehéz ellenállni, pedig elképzelhető, hogy máshol kedvezőbb áron is hozzájuthatnánk a termékhez.