Norris meglepő stratégiával szerezte meg az első rajtkockát Leclerc elől Monacóban.

Bár Charles Leclerc dominálta a Monacói Nagydíj szabadedzéseit, a Q3 során Lando Norris három gyors kört futva egy tizedmásodperccel megelőzte őt, így megszerezte a pole pozíciót a hercegségi pályán. A Mercedes csapatának viszont nem volt szerencséje, hiszen mindkét autójuk csak a 14. és 15. helyről indulhat a versenyen.

Az időmérő edzést megelőző órákban a Ferrari garázsában volt a legnagyobb a nyüzsgés, hiszen a harmadik edzésen falnak koccanó Hamilton autóját kellett helyrepofozni. Ez sikerült is, a csapat elmondása szerint az orrkúpot, az első szárnyat, az első felfüggesztést, valamint az autó teljes hátsó részét és a váltót is kicserélték.

Bár Hamilton életképes Q1-es körét eléggé az utolsó pillanatra hagyta, végül sikerült simán továbbjutnia az első szakaszból a ráncfelvarráson átesett autójával. Ugyanakkor egy büntetésveszély is fenyegeti, mivel az FIA vizsgálni fogja egy feltartós incidensét az időmérő után. A helyzet bonyodalma, hogy mérnökének bizonytalan kommunikációja miatt nem tudott kellően félreállni Max Verstappen elől.

A nyitószakasz leggyorsabbja, ahogy a hétvége mindhárom szabadedzésén is, Charles Leclerc volt. A kiesőzónában nem történt meglepetés - Gabriel Bortoleto, Oliver Bearman (+10 rajthelyes büntetés), Pierre Gasly, Lance Stroll (+1) és Franco Colapinto búcsúzott -, a Q1 fő kiesője azonban egy továbbjutó lett Andrea Kimi Antonelli személyében. Az olasz az alagút kijáratát követő sikánnál szenvedett balesetet, amikor a balosban első kerekével eltalálta a belső szalagkorlátot, kitört felfüggesztésével pedig a szemközti korlátban találta magát. Ekkorra már éppen lepergett a szakasz 18 perces időkerete, de így végül piros zászló vetett véget a fennmaradt Q1-es próbálkozásoknak. A Mercedes pilótája a 15. helyen zárt, de használhatatlanná vált autója miatt persze már ő sem folytathatta.

A Q2 során a Ferrari és a Williams is a közepes keverékekkel indította a versenyt, hiszen Monacóban is felmerült a már Imolában is megélt kihívás. Az idei évre kifejlesztett leglágyabb, C6-os gumi hamar túlmelegszik, és nem biztos, hogy ez a legideálisabb választás az időmérő körhöz.

Öt perc elteltével azonban újabb piros zászló érkezett, és ezt is egy Mercedes okozta: George Russell autója elveszítette a motorerőt, a W16-os az alagútban lehelte ki végleg a lelkét, a brit pedig hiába is próbálta azt újraindítani. A csapat mindkét autója mért kör nélkül volt kénytelen befejezni az időmérőt, vagyis Russell és Antonelli csak a 14. és a 15. helyről várhatják majd a rajtot.

A két Mercedes mellett így már csak három kiesőhely maradt a Q2-ben, de még oda is jutott néhány erős autó, hiszen Carlos Sainz és Yuki Tsunoda is búcsúzott Nico Hülkenberg mellett a 11-13. helyeken.

Az élen éleződött a csata, ezúttal Norris jegyezte a legjobb időt, de a McLarenek és a Ferrarik mellett Max Verstappen és Alexander Albon is erős próbálkozásokkal jelentkezett be egy jó rajtpozícióra. Továbbjutott még mindkét Racing Bulls, Esteban Ocon és a legjobb idejét végül egyedüliként közepes keveréken jegyző Fernando Alonso.

Az első Q3-as körök során a McLaren dominálta a pályát, átvéve a vezetést a Ferraritól. Norris és Piastri lenyűgöző teljesítménnyel az első két pozíciót foglalták el, míg mögöttük Leclerc és Verstappen küzdöttek, mindössze két tized másodpercen belül. Hamilton viszont, a szokásosnál szokatlanabb módon, először használt gumikon indult a körére.

A második próbálkozásokra a két McLaren nagyon korán érkezett, ezzel próbálva megelőzni, hogy a végjátékban egy esetleges baleset megfossza őket a lehetőségtől. Mindkét pilóta jelentősen tudott javítani, végül Norris 15 ezrednyi előnnyel Piastri előtt maradt, ráadásul még maradt idejük, hogy egy újabb gyorskörre is elmenjenek ugyanezzel a lágy gumiszettel.

Leclerc egy rövid időre átvette a vezetést, de Norris váratlanul megvillanva a harmadik Q3-as gyorskörével visszafogta a pole pozíciót, ezzel megelőzve a hétvégén eddig leggyorsabbnak tűnő Ferrari-t. Piastri a harmadik, Hamilton a negyedik, míg Verstappen az ötödik helyen végzett. Őt Hadjar, Alonso, Ocon, Lawson és Albon követik a legjobb tíz között.

Norris a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj óta most először állhatott a pole pozícióból.

Related posts