Piastri dominálta a Barcelonai versenyt, így a McLaren csapata egy lenyűgöző 1-2-es eredményt ért el. Az izgalmas hajrában Leclerc is felkapaszkodott a dobogóra, így igazán emlékezetes versenyt láthattunk az M4 Sport közvetítésében.

Az első pozícióból rajtoló Oscar Piastri diadalmaskodott a Spanyol Nagydíj során, míg csapattársa, Lando Norris a második helyen zárta a versenyt. Max Verstappen és a Red Bull különleges taktikával próbálták meglepni ellenfeleiket, de a futam végén a feszültség a tetőfokára hágott. A biztonsági autós fázist követő zűrzavart kihasználva Charles Leclerc felküzdötte magát a dobogó harmadik fokára.

A nagy európai tripla utolsó állomásához, a Spanyol Nagydíjhoz érkezve, Oscar Piastri a legelőnyösebb helyzetből várta a rajtot, hiszen szombaton, a szezon eddigi legnagyobb fölényével diadalmaskodott az időmérő edzésen.

A listavezető mellől a csapattárs, Lando Norris indult, a második sort pedig Max Verstappen és George Russell alkotta, aki tegnap ezredre azonos időt futottak.

Az első ferraris dobogót célba vevő Lewis Hamilton indult az ötödik helyről, Andrea Kimi Antonelli a hatodikról, Charles Leclerc pedig a hetedikről. A középmezőny éléről Pierre Gasly várta a startot, majd Isack Hadjar és a hazai közönség hőse, Fernando Alonso jött.

A rajtrácsra csupán tizennyolc versenyző lépett fel, miután a Red Bull úgy határozott, hogy módosít a Cunoda Juki autóján. Ennek eredményeként Juki a boxutcából kezdte meg a versenyt.

Lance Stroll úgy döntött, hogy visszalép a nagydíjtól, miután súlyos kéz- és csuklófájdalmakra hivatkozott. Orvosi csapata javaslatára, a 2023-as szezon után (amelynek előtt egy kerékpáros baleset következtében szenvedett csukótörést) újabb műtéti beavatkozás mellett határozott.

Piastri jól rajtolt, megőrizte előségét, miközben Verstappen a második helyre ugrott, Norris elé. A rajtnál Russell veszítette a legtöbbet az élmezőnyben: a Mercedes pilótáját Hamilton és Leclerc is leelőzte a Ferrarival.

A legtöbb, összesen öt pozíciót Nico Hülkenberg tudott javítani, köszönhetően a kiváló rajtjának, amely lehetővé tette számára, hogy az első kör végére a pontszerző helyen találja magát, ezzel kiszorítva onnan Alonsót.

Verstappen az első körök során szorosan a nyomában volt Piastrinak, ám az ausztrál versenyző fokozatosan meg tudta növelni a távolságot, és az ötödik körre már több mint két másodperces előnyre tett szert, miután megfutotta a leggyorsabb kört. Eközben Norris is felzárkózott Verstappenhez, aki a rajt után gyorsan elhúzott mellette.

A futam elején a Ferrari versenyzői szerepeltek legtöbbet a közvetítésben, Leclerc ugyanis árnyékként követte márkatársát, a kilencedik körben pedig az előzéssel is próbálkozott. Egy körrel később aztán a Ferrari közbeszólt, megkérték Hamiltont, engedje el a gyorsabb csapattársat.

Csapatutasításokról nem esett szó, de Verstappen és Norris között izgalmas üldözőverseny bontakozott ki. A brit pilóta először a tizenkettedik körben próbálkozott az előzéssel, de ebben a pillanatban riválisa még magabiztosan tartotta a második helyet.

Egy körrel később viszont már nem volt ellenszer a DRS-sel támadó Norris ellen, aki tehát visszaszerezte a második pozíciót Verstappentől.

Az előzés után Verstappen rögtön kiállt kereket cserélni, a Red Bull tehát alávágással próbálta visszaszerezni az elveszített pozíciót Norristól és a McLarentől, akik viszont követték a saját ütemüket és a pályán maradtak.

Verstappen a kiállását követően lenyűgöző sebességet mutatott, és megfutotta a verseny leggyorsabb körét, ezzel komoly kihívást jelentve a McLaren csapatának.

Norris hét körrel Verstappen mögött indult el a kerékcserére, és míg a holland pilóta a második etapot lágy gumikon teljesítette, ő a közepes keveréket választotta. Egy körrel később Piastri is a pitbe hajtott, és ő is a közepes gumikat kapta, ezzel a második pozíciót foglalta el Verstappen mögött.

Miután előnye már csökkent, és a McLaren versenyzői egyre közelebb kerültek hozzá, Verstappen a harmincadik körben újabb kerékcserére ment. Ez alkalommal a közepes gumikat választotta, és a pályán a negyedik helyre tért vissza, közvetlenül Hamilton előtt.

A középmezőnyben eközben folytonos csata zajlott Hadjar, Hülkenberg, Gasly, Oliver Bearman, Liam Lawson, Alonso és Alexander Albon között. Albon, miután Lawsonnal ütközött és másodszor is megsérült az első szárnya, úgy döntött, hogy kiszáll a versenyből, és ezzel feladta a futamot.

A három kiállásos taktikát választó és folyamatosan gyors Verstappen a harminchatodik körben utolérte és le is előzte Leclerc-t, visszaszerezve ezzel a harmadik helyezést a Ferrari versenyzőjétől. Előzése után a McLaren versenyzőivel szembeni hátrányát is fokozatosan csökkentette, miközben Piastri és Norris között is egyre kisebb volt a különbség.

Verstappen tempóját látva aztán a narancsosok is rákapcsoltak és stabilizálták előnyüket a hollanddal szemben: Piastri hét, Norris négy másodperccel előzte meg őt.

A második kerékcsere Hamiltonnál sikerült a tervezettnél jóval lassabban: a hétszeres bajnok időt veszített és nemcsak Russell, hanem Antonelli is elhúzott mellette, igaz néhány kör múlva visszaelőzte a fiatal olaszt a pályán.

Ami az első hármast illeti, Verstappen - aki egy körrel korábban cserélt - alaposan lecsökkentette lemaradását Norrisszal szemben: a négy másodpercből másfél lett. Norris ezt stabilizálni tudta, egy ponton viszont, Lawson és Bearman lekörözésekor elég sokat veszített belőle...

Az ötvenötödik körben aztán minden előny lenullázódott, Antonelli motorhibából adódó kiesése miatt ugyanis pályára küldték a biztonsági autót. Ezt a legtöbb csapat kihasználta és gyorsan eszközölt még egy kerékcserét versenyzőin, akik így frissebb gumikkal várták a hajrát.

Az új gumik izgalmas végjátékot ígértek, hiszen míg a McLaren versenyzői lágyabb keverékeket kaptak, addig Verstappen kemény gumikat használhatott. A holland pilóta hangot is adott aggodalmának, amiért éppen ezeket az abroncsokat választották számára, mire a mérnöke megjegyezte, hogy már csak ezek voltak elérhetők. Ez különösen aggasztó lehetett Verstappen számára, hiszen közvetlen nyomás alatt volt Leclerc és Russell, akik a lágyabb gumik előnyeit kihasználva támadhattak a mögötte lévő pozíciókért.

Verstappen számára, ahogyan az várható volt, komoly kihívást jelentett az újraindítás, különösen, mivel az utolsó kanyarban egy kisebb hibát vétett, amely miatt megcsúszott. Ezt Leclerc azonnal észrevette, és ügyesen kihasználta a helyzetet, így sikerült átvennie a harmadik helyet Verstappentől.

A McLaren versenyzői eközben roppant magabiztosan indultak neki újra a futamnak és építettek ki ismét előnyt az üldözőkkel szemben.

A verseny újraindítása után Verstappen összeütközött Russell-lel, ami miatt a csapata arra kérte, hogy adja át a pozícióját. A holland pilóta azonban hevesen reagált, és még az elengedés előtt meg is lökte a Mercedes versenyzőjét.

Közben Hülkenberg a Sauber volánjánál ülve lenyűgözően megelőzte Hamiltont a célegyenesben, ezzel megszerezve a hatodik helyet. Alonso pedig egy látványos hajrával, Lawsont megelőzve az utolsó körben, végre bejutott a pontszerzők közé – ez volt az első alkalom idén, hogy sikerült neki!

A versenyt követően Verstappen 10 másodperces büntetést kapott a Russell-lel történt ütközés miatt, ami után a holland pilóta a tizedik helyre csúszott vissza. Ennek eredményeként az első tíz helyezett mindegyike egy pozíciót előrébb lépett a ranglistán.

Related posts