Samsung - Érkeznek az intelligens fülbevalók, nyakláncok és gyűrűk!

A Samsung új viselhető eszközöket vizsgál, beleértve a fülbevalókat és nyakláncokat is, az iparág egészére kiterjedő törekvés közepette. A cél új típusú, mesterséges intelligenciával vezérelt fogyasztói elektronika kifejleszése.
A mesterséges intelligencia új távlatokat nyithat meg az eszközök terén, lehetővé téve a felhasználók számára, hogy hatékonyabban és gyorsabban kommunikáljanak, valamint intézzék ügyeiket. Mindezt anélkül, hogy elő kellene venniük a telefonjukat – nyilatkozta Won-joon Choi, a Samsung mobilélmény részlegének operatív igazgatója a CNN-nek a héten.
A Samsung kínálatában különféle innovatív eszközök találhatók, amelyeket kényelmesen viselhetsz a nyakadon, a füledben lógathatsz, vagy akár az ujjadra is húzhatsz.
"Úgy vélem, hogy olyan dolgokat kellene viselnünk, amelyek nem okoznak nehézséget, hanem kényelmesen hordhatók – mondta. "Ezért jöhet szóba bármi, amit magunkra öltünk, mint például szemüveg, fülbevaló, óra, gyűrű, vagy időnként egy elegáns nyaklánc."
Choi megjegyzései kiemelik azt a lehetőséget, amit a technológiai óriások látnak az új hardvertermékek fejlesztésében a mesterséges intelligencia köré, egy olyan technológiára, amely egyesek szerint várhatóan ugyanolyan hatásossak lesznek, mint maga az internet.
Az olyan mesterséges intelligencia alapú rendszerek, mint az OpenAI ChatGPT és a Google Gemini, messze túlléptek a hagyományos szöveges kommunikáción, és egyre inkább képesek kezelni a bonyolultabb feladatokat. Ez a fejlődés arra ösztönözte a technológiai nagyvállalatokat, hogy új megoldásokat keressenek, amelyek kevesebb manuális beavatkozást igényelnek, mint például az okostelefonok, amelyek főként gépelésre és a képernyőn való navigálásra építenek.
A keresés már teljes erőbedobással zajlik, különös figyelmet szentelve az okosszemüvegeknek. A Meta büszkén hivatkozik a mesterséges intelligenciával felvértezett Ray-Ban okosszemüveg sikerére, amelyből 2023 óta már 2 millió példány talált gazdára. A Bloomberg értesülései szerint a Facebook anyavállalata nemrég kisebbségi részesedést szerzett a Ray-Ban gyártója, az EssilorLuxottica birtokában, ami tovább erősíti a vállalat elkötelezettségét a mesterséges intelligenciával fűszerezett hordozható technológiák iránt.
A Samsung, a Google és a Snap is okosszemüvegeket fejleszt, Míg az OpenAI és Jony Ive, az Apple korábbi tervezője egy titokzatos új MI-eszközön dolgozik együtt. Azt a jövő évre terveznek. Amikor a CNN megkérdezte Choit, hogy a Samsung aktívan fontolgatja-e fülbevalók vagy más okos ékszerek, például medálok vagy karkötők fejlesztését, Choi azt mondta, hogy a cég "mindenféle lehetőséget vizsgál".
A Humane AI kitűző, amelyet két Apple-veterán fejlesztett ki, sajnos nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket a magas ára és a teljesítménybeli hiányosságai miatt. Ennek következtében a vállalat kénytelen volt leállítani a termék gyártását, és februárban a HP, a számítástechnikai ipar óriása, megvásárolta a készülék alkatrészeit. Ezen kívül a Rabbit R1 elnevezésű eszközt tavaly szintén gyenge fogadtatás övezte, de azóta jelentős fejlesztéseken esett át, amelyek javíthatták a felhasználói élményt. Továbbá egy újonnan alapított startup, a Friend, egy mesterséges intelligenciával működő nyakláncot készít, amely digitális társ szerepét hivatott betölteni, azonban a termék megjelenését az idei év harmadik negyedévére halasztották.
A Samsung megközelítése – eltérően más lehetőségektől – Choi véleménye szerint egy olyan kiegészítőt fog magában foglalni, amely a telefonokhoz kapcsolódik, nem pedig önálló termékként működik, hasonlóan a vállalat okosóráihoz. Ráadásul a cég hamarosan debütáló okosszemüvege, amelyről eddig kevés információ látott napvilágot, csupán a kezdetet jelzi egy új technológiai irányvonalban.
"Aktívan dolgozunk a szemüvegeken, de vannak, akik nem akarnak szemüveget viselni, mert megváltoztatják a kinézetüket" - mondta. "Ezért más típusú eszközöket is vizsgájuk."