A Sg.hu cikke szerint a Tinder nem kívánja továbbra is "csajozós alkalmazás" státuszban maradni. Az app vezetősége új irányvonalakat keres, hogy a felhasználói élményt gazdagabbá és sokszínűbbé tegye. Céljuk, hogy a platform ne csupán a párkeresés színter
Az online társkereső alkalmazások új vezérigazgatója, Spencer Rascoff, imázsváltást tervez, hogy megszüntesse a platform hírnevét, mint a csajozás elsőszámú helyszínét. Rascoff úgy véli, hogy a fiatalok, akik az online randizás világában mozognak, kezdik megunni a folyamatos húzogatást. Célja, hogy a Match Group legfontosabb szoftverét újragondolja, és a felhasználói élményt egy teljesen új szintre emelje.
"Gondoljunk a Tinderre úgy, mint egy bárra, ahol az emberek összejönnek, hogy új embereket ismerjenek meg" - mondta Spencer Rascoff, a Tinder anyavállalatának, a Match Groupnak a vezérigazgatója. "Innoválnunk kell, hogy több embert tereljünk a létesítményünkbe, és ez azt jelenti, hogy fel kell újítanunk a bárunkat". Rascoff alig néhány hónapja vezeti a Matchet, és a múlt héten közölte, hogy a Tindernél is átveszi a vezetői posztot. Faye Iosotaluno, akit tavaly neveztek ki a Tinder vezérigazgatójává, a LinkedIn-en azt írta, hogy júliusban lemond.
A 49 éves Rascoff keddi, késő esti belső üzenetében vázolta a cég alkalmazásával kapcsolatos jövőbeli elképzeléseit. Arra ösztönözte csapatát, hogy sürgősen hozzanak létre új termékváltoztatásokat, kihasználva a mesterséges intelligencia nyújtotta lehetőségeket, és építsenek be olyan funkciókat, amelyek fokozzák a felhasználói biztonságot. Hangsúlyozta, hogy a munkatársaknak az emberek alkalmazásélményének javítására kell összpontosítaniuk, akár a rövid távú nyereség rovására is. "A felhasználók nem a mennyiséget keresik, hanem a minőséget" - fogalmazott Rascoff.
A Tinder csapata a Z generáció megnyerése érdekében új módszerekkel próbálkozik az emberek összehozására. A cég Európában már tesztelte a "dupla randizás" funkciót, ahol a felhasználók barátaikkal alkothatnak párokat, és más párokkal randizhatnak. A korai eredmények biztatóak, és Rascoff szerint a funkciót idén nyáron világszerte bevezetik az alkalmazásban. Rascoff elmondta, hogy a Match bevételének több mint felét kitevő Tinder javítása az egyik legfontosabb prioritása. "Ez a Z generáció, a 18 és 28 év közötti generáció nem egy szexet előtérbe helyező generáció. Nem isznak annyi alkoholt, nem szexelnek annyit" - mondta a befektetőknek. "Át kell alakítanunk a termékeinket, hogy elfogadjuk ezt a valóságot."
Amikor a Tinder 13 évvel ezelőtt megjelent a színen, radikálisan átalakította az online társkeresés világát. A felhasználók egyetlen egyszerű mozdulattal jelezhették, hogy érdeklődnek a másik iránt, ami gyorsan népszerűvé tette az alkalmazást. Az ezredfordulós generáció szívébe lopta magát, és az alkalmazás népszerűsége az egekbe szökött. A Tinder nem csupán egy új lehetőség lett a romantikus kapcsolatok keresésére, hanem világszerte a legdominálóbb társkereső platformmá vált. Azonban az online társkereső szektor globális fellendülése azóta visszafogottabbá vált, és a Z generáció tagjai egyre kritikusabban viszonyulnak ehhez a módszerhez. Számos felhasználó belefáradt a folyamatos swipe-olásba, és frusztrálja őket a rossz etikett, mint például a "ghostolás", amikor valaki nyomtalanul eltűnik, vagy a hamis profilok megjelenése. Mások pedig egyszerűen jobban preferálják a személyes találkozásokat, mint például a szórakozóhelyeken való ismerkedést.
A cégen viszont nagy a nyomás a befektetők részéről, hogy növelje az eladásokat és élénkítse a piacot. A vállalat ebben a hónapban közölte, hogy a dolgozók 13%-át, azaz körülbelül 325 alkalmazottat le fog építeni, ami a becslések szerint évi 100 millió dolláros megtakarítást jelent. A kirúgásokkal a vezetőségi rétegek is csökkenek, körülbelül minden ötödiket elbocsájtanak. A kevésbé bürokratikus megközelítés a Tinderre is kiterjed. Rascoff elmondta, hogy azt szeretné, ha a Tinder alkalmazáson dolgozó alkalmazottak a nagy csapatok helyett kis termékgondozó csoportokban dolgoznának. "A kis csapatok agilisebbek, mint a nagyok" - írta a feljegyzésben - "és gyorsan tudnak innoválni, felelősségre vonhatóság mellett".