Verstappen kifejtette, hogy a legújabb direktíva nem fogja gyökeresen átalakítani a Forma-1 világát. A McLaren ellen a győzelemhez ennél sokkal több erőfeszítés és stratégia szükséges.

Barcelona új lehetőségeket kínálhat a Red Bull számára, de Max Verstappen úgy véli, hogy az ottani szabályváltozások önmagukban nem elegendőek ahhoz, hogy biztosítva legyen a versenyképességük a McLaren ellen.
Max Verstappen az elmúlt három évben sorozatban háromszor hódította meg Barcelonát, és eddig hét alkalommal állt a dobogón ezen a legendás pályán. Nem mellesleg, a 2016-os F1-es debütáló győzelmét is itt szerezte meg. Ezeket az eredményeket figyelembe véve egyértelmű, hogy a katalán pálya különösen kedvező számára. Miután Monacóban csak a negyedik helyen végzett, és a Red Bull teljesítménye is elmaradt a várttól, most igazán jól jönne neki egy újabb sikeres hétvége.
"Szeretem a pályát. Szerencsére nem volt sok kiesésem. Élvezem itt a vezetést, és az autó a múltban versenyképes volt itt. Ennek köszönhetőek ezek a statisztikák" - mondta a címvédő a barcelonai eredménysoráról.
Mennyire kedvez az idei évben a Red Bull számára a spanyol versenypálya? Verstappen bízik benne, hogy a válasz igen, ám a régi Formula-1-es mondás, miszerint ha Barcelonában jól teljesít az autó, akkor más helyszíneken is sikeres lesz, már nem feltétlenül tűnik biztos alapnak a bajnoki ambíciók megvalósításához.
"Monaco már a múlt, nem kell róla többet beszélni. Remélem, itt versenyképesebbek leszünk, és remélem, hogy hasonló lesz, mint Imola volt, de persze nehéz megmondani. Ismerem a vetélytársakat, tudom, mennyire erősek, és meg kell várnunk, hogy jó lesz-e az autó egyensúlya, tartományba tudjuk-e hozni megint, nem bánunk-e túl keményen a gumikkal. Ha vezethető lesz, otthonosan érzed magad, akkor elmehetsz a határig. Erre törekszünk" - tekintett előre a négyszeres világbajnok.
Monaco után Barcelonában is várható, hogy a verseny kimenetele már az időmérő edzés eredménye alapján körvonalazódik. A spanyol pályán nem éppen bővelkednek az előzési lehetőségek. Verstappen véleményét kérdezték meg erről, és elmondta: "Néha könnyebb összerakni az időmérős kört, mint máskor. Itt is van lehetőség előzni, ha gyorsabb vagy a többieknél. Az elmúlt évek tapasztalatai alapján azonban mindig az nyert, aki az első vagy második helyről rajtolhatott. Tehát az időmérőn kulcsfontosságú a jó helyezés. Ha pedig nem teljesítesz jól az időmérőn, az általában a versenyre is kihat, szóval ez elég egyértelmű..." - tette hozzá mosolyogva.
A katalán pályán azonban nem csupán a versenypálya jellegzetességei befolyásolják a csapatok teljesítményét. Ezen a hétvégén életbe lép az FIA legújabb technikai direktívája, amely már szerdától hatályos. Ez a szabályozás a versenyautók első szárnyainak rugalmasságának csökkentésére irányul. Az utóbbi időszakban a McLaren élen jár ezen a téren, így a rivális csapatok titkon abban reménykednek, hogy a szigorítások hátráltatják a brit istállót.
Verstappen véleményét kérték ki arról, hogy a közelgő hétvége milyen mértékben befolyásolhatja a Red Bull szezonjának további menetét és a bajnoki versenyképességüket.
- így gondolta.
A menet közben hajló szárnyak elsősorban az autók lassú és gyors kanyaros egyensúlyát hivatottak javítani. Verstappen nem tart attól, hogy ez túl nagy hatással lesz a Red Bull működésére és vezethetőségére. "Az igazat megvallva a jelenlegi egyensúlyunk mellett talán nem lesz olyan nagy változás" - utalt arra, hogy már eddig is voltak gondjaik e téren.
Vezetési nézőpontból nem tekinti új kihívásnak a váltást. "Ami engem illeti, nem sok minden fog változni. Részt vettem néhány versenyen nagyobb rugalmassággal, és néhányon kevesebb lehetőséggel. Számunkra ez nem jelent lényegi különbséget" - fogalmazott.