VW-vezető: Valóban zajlanak tárgyalások kínai befektetőkkel.

A Volkswagen vezérigazgatója megerősítette, hogy a vállalat kínai vegyesvállalati partnereivel, mint az SAIC, FAW és JAC, aktívan tárgyalásokat folytat a németországi gyárak esetleges befektetéseiről. Bár eddig még nem születtek konkrét döntések, a kínai érdeklődés új lehetőségeket teremthet a VW költségcsökkentési stratégiájának megvalósításához.

Oliver Blume, a Volkswagen Csoport vezérigazgatója megerősítette, hogy a vállalat tárgyalásokat folytat kínai vegyesvállalati partnereivel a németországi gyáraikba történő befektetésekről. Bár konkrét döntések még nem születtek, Blume hangsúlyozta, hogy pozitívumként értékeli a kínai cégek európai beruházási szándékait.

A Volkswagen jelenleg két németországi üzemének, a drezdai és az osnabrücki gyárnak a jövőjét vizsgálja költségcsökkentési célból. A drezdai gyárban, ahol jelenleg az elektromos ID.3 készül, 2025-ben leáll a termelés. Az osnabrücki üzemben, amely a T-Roc Cabriolet gyártásáért felel, a termelés várhatóan 2027-ben ér véget.

A Volkswagen nyitott arra, hogy az osnabrücki gyárat kínai befektetők számára értékesítse, ami költséghatékonyabb megoldás lehetne, mint az üzem teljes bezárása. A gyár dolgozóinak képviselete is támogatóan nyilatkozott, amennyiben a termelés továbbra is a Volkswagen szabványai szerint, a VW logó alatt zajlik.

A kínai elektromos járműgyártók számára egy európai gyártási kapacitás kialakítása komoly stratégiai előnyt jelenthet, mivel ezzel elkerülhetik az Európai Unió által a Kínából behozott elektromos autókra kivetett vámokat. Ez a lépés azonban nemcsak a versenyt fokozná az európai autógyártók között, hanem politikai érzékenységeket is generálhat, figyelembe véve, hogy a Volkswagen a német ipar egyik legismertebb szimbóluma. Ezt az Automotive News is kiemelte.

Related posts