Ez lehet a titkos összetevő a Red Bull újjászületéséhez? | M4 Sport
A McLaren sejteni véli a Red Bull felemelkedésének okát, és Helmut Marko szerint nem is járnak messze a valóságtól.
A problémás autó hirtelen újra a győzelem útjára lépett. Monza óta Max Verstappen nemcsak az F1-es mezőny kiemelkedő alakja, hanem a Red Bull csapata is újra megtalálta az RB21-es modell igazi potenciálját. Korábban a versenygépük csak bizonyos pályákon és körülmények között tudott brillírozni, mivel az egyensúlya instabil volt, a működési tartománya pedig túlságosan korlátozott. Azonban mostanra sikerült egy kiegyensúlyozott és sokoldalú autót alkotniuk, amely képes megfelelni a különböző kihívásoknak.
A McLaren csapatánál nagy tisztelettel emlegetik a riválisuk által elért előrelépéseket, miközben próbálják megfejteni, mi vezetett ehhez a helyzethez. Andrea Stella, a csapatfőnök véleménye szerint a fejlesztések fokozatos bevezetése játszhat kulcsszerepet: a Monzában debütáló új padlólemez révén a Red Bull valóban új szintre emelkedett.
- Kérlek, formáld meg a szöveget a saját stílusodban - javasolta az olasz szakember.
A téma nemcsak a versenyzők körében terítéken van, hanem Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója is aktívan hozzájárul a diskurzushoz. Austinban, a pénteki sprintidőmérő diadalát követően Marko utalt arra, hogy egy merész szemléletmódot alkalmaztak az autó hasmagasságának beállításakor. Szombaton, az időmérő előtt világossá tette, hogy az autó olyan alacsonyra volt állítva a sprintfutamra, hogy a padlólemez kopása 19 kör után már kockázatos mértékűvé vált volna. Ennek elkerülése érdekében a versenyt követően emeltek az autó hasán, hogy elkerüljék a kizárás lehetőségét a vasárnapi versenyt illetően. Ezen kívül a vezethetőséget és az egyensúlyt is optimalizálták, miután Verstappen a sprint során kifejezte elégedetlenségét az autó hátuljának instabilitása és a megnövekedett gumikopás miatt.
A Red Bull szakértői úgy tűnik, felfedezték a módját, hogy miként óvhatják a padlólemez hátsó szegmensét, miközben a kopást az elülső zónára terelik, amit az FIA csak bizonyos helyeken ellenőriz. Inaki Rueda, a Sauber mérnöke rámutatott, hogy a csapatok az idény végére kezdik elsajátítani, hogyan csökkenthetik az autóik magasságát. "Aki képes elmozdítani a kopás helyét, az összességében alacsonyabbra állíthatja az autót. Ez nyilvánvalóan teljesítménybeli előnyhöz juttatja" - mondta a spanyol szakember.
Marko Stella elméletével kapcsolatban csak egy sejteket serkentő mosoly kísérte szavait. "Ez nem csupán egy téves feltételezés..."
Ebből a szögből nézve valóban figyelemreméltó újításnak számít a monzai padlólemez. Ráadásul, ha Markóra hallgatunk, a Red Bullnak még a hátralévő öt verseny során is van tartaléka a tankjában.
A tanácsadó előre jelezte, hogy Verstappen autóján további fejlesztések várhatók.
Laurent Mekies, a csapatfőnök, hangsúlyozta, hogy a bajnoki helyzetük nem befolyásolja a fejlesztési programjukat. Azt is világossá tette, hogy a jelentős ponthátrány csökkenése nem indokolja újabb újítások bevezetését; amit a szezon végén bevetnek, azt már korábban megtervezték. Ez pedig olyan előny, amelyre a McLaren nem tud reagálni. Andrea Stella elismerte, hogy függetlenül attól, hogyan alakulnak a következő versenyek, ők már leálltak a 2025-ös projektjükkel, és nincs több fejlesztésük. Most már csak azzal tudnak gazdálkodni, amijük van.





